Vänstern i Helsingfors

Vänsterförbundet är ett modernt rödgrönt arbetarparti. Vårt fokus ligger på människors och miljöns välfärd. Vänsterförbundets fullmäktigegrupp i Helsingfors arbetar för ett rättvist Helsingfors. För alla.

Vi bygger en huvudstad där varje barn har tillgång till högkvalitativ småbarnspedagogik och grundskola, där varje människa får snabbt läkarvård och där varje invånare har lika möjlighet till rimligt prissatt boende. Vi vill, att varje människa har möjlighet till tillräcklig utkomst, täckande biblioteksservice, värdig vård och ren miljö. I vårt Helsingfors lämnas ingen ensam i en besvärlig livssituation. Vårt mål är enkelt: att göra Helsingfors till ett allt bättre ställe att leva och bo. För alla. Inte bara de få.

Aktuellt

juni 22, 2022 | Ajankohtaista

Haglund: Ryhmäpuhe – Helsingillä on varaa pitää kaupunkilaisten palveluista hyvää huolta – myös kriisitilanteissa

april 14, 2022 | Tiedotteet

Tiedote: Helsingin henkilöstöpula ratkaistava

april 5, 2022 | Tiedotteet

Tiedote: Energian kallistumiseen varauduttava – hintojen nousu ei saa johtaa palvelujen heikentämiseen!

Människorna

Vänsterförbundets fullmäktigegrupp i Helsingfors består av elva ordinarie ledamöter och elva ersättare. Alla erfarna stadspolitiker. Läs mer om oss.

Ledamöterna ›

Aktuellt

Vi arbetar för att Helsingfors ska vara bra för alla, inte bara ett fåtal. Läs fler nyheter om vår konkreta åtgärder och våra färskaste politiska utspel.

Aktuellt ›

Våra mål

Helsingfors är helsingforsarnas stad. Därför är det viktigt att sörja för invånarnas välfärd på samhällets alla områden. Läs mer om våra mål.

Våra mål ›