Helsingin vasemmistoliiton valtuustoryhmä: Kaupungin järjestettävä korvaavat tilat Elmu ry:lle

Helsingin vasemmistoliiton valtuustoryhmä vaatii Helsingin kaupunkia järjestämään korvaavat tilat Elävän musiikin yhdistys Elmu ry:lle, kun Nosturin toiminta loppuu vuoden vaihteessa. Helsingin kaupunki ja Elmu ovat käyneet ensimmäiset neuvottelut vuonna 2009, jolloin kaupunki lupasi Elmulle korvaavat tilat, kun selvisi että Nosturi puretaan.

Valtuustoryhmä katsoo, että korvaavien tilojen puute vähentäisi nuorten harrastusmahdollisuuksia Helsingissä, sillä Elmu on voittoa tavoittelematta tarjonnut nuorille ikärajattomia keikkoja ja halpoja treenikämppiä.

“Elmun vaikutus Helsingin ja koko Suomen kulttuurielämään on kiistaton. Järjestämällä korvaavat tilat, kaupunki tunnustaisi sen arvon kaupungille”, kommentoi vasemmistoliiton kaupunginvaltuutettu ja kulttuuri- ja vapaa-aikalautakunnan jäsen Sami “Frank” Muttilainen.

Vasemmistoliiton valtuutetut ovat pitäneet tilakysymystä esillä valtuustossa, lautakunnissa ja suoralla yhteydenpidolla virkamiehiin. Ryhmä katsoo, että kysymykseen on saatava ratkaisu ennen Nosturin toiminnan päättymistä.

Olen valtuutettuna ollessani esittänyt kahdessa eri lautakunnassa, että Elmun toimintaedellytykset säilyvät ja saanut enemmistön esitykseni taakse. Myös edellinen kaupunginvaltuusto on linjannut olevansa asiasta samoilla leveleillä. Nyt on tekojen aika”, sanoo Sami “Frank” Muttilainen.

Lisätiedot:

Sami “Frank” Muttilainen
Kaupunginvaltuutettu, kulttuuri- ja vapaa-aikalautakunnan jäsen
Sami.muttilainen@gmail.com

7 heinäkuun, 2020 | Tiedotteet

Tiedote: Vasemmistoliiton ryhmäjohtajat vaativat kovia toimia siivoojien olojen parantamiseksi ”Kuntien lopetettava sopimukset riistoyhtiöiden kanssa”

17 kesäkuun, 2020 | Uncategorized

Anna Vuorjoki ryhmäpuheessa budjetin lähetekeskustelussa: ”Ensi vuonna tarvitsemme elvyttävää talouspolitiikkaa”

17 kesäkuun, 2020 | Tiedotteet

Vasemmistoliiton valtuustoryhmä ei hyväksy muutettua suunnitelmaa Lapinlahden sairaala-alueen varaamisesta NREP:ille