Vänstern i Helsingfors

Vänsterförbundet är ett modernt rödgrönt arbetarparti. Vårt fokus ligger på människors och miljöns välfärd. Vänsterförbundets fullmäktigegrupp i Helsingfors arbetar för ett rättvist Helsingfors. För alla.

Vi bygger en huvudstad där varje barn har tillgång till högkvalitativ småbarnspedagogik och grundskola, där varje människa får snabbt läkarvård och där varje invånare har lika möjlighet till rimligt prissatt boende. Vi vill, att varje människa har möjlighet till tillräcklig utkomst, täckande biblioteksservice, värdig vård och ren miljö. I vårt Helsingfors lämnas ingen ensam i en besvärlig livssituation. Vårt mål är enkelt: att göra Helsingfors till ett allt bättre ställe att leva och bo. För alla. Inte bara de få.

— Månadens ledamot

Vi behöver också jämbördig välfärdsservice för unga, åldringar och grupper med specialbehov. Vi behöver trygg inneluft i skolan, dagvården och donet, ett mångsidigt kulturutbud, ett närbiblioteksnätverk som täcker hela Stan och motionstjänster med låg tröskel.

Sami ”Frank” Muttilainen

Aktuellt

mars 11, 2020 | Uncategorized

Honkasalolta talousarvioaloite kulttuuritoimialan avustusten nostamisesta ja kokonaisselvityksestä

februari 17, 2020 | Blogit

Blogi: Yhteinen kaupunkitila tarvitsee yhteiset säännöt

februari 12, 2020 | Tiedotteet

Helsingin vasemmistoliiton valtuustoryhmä: Silvia Modig jättää kaupunginvaltuuston, Mia Haglund nousee valtuutetuksi

This error message is only visible to WordPress admins

Error: API requests are being delayed for this account. New posts will not be retrieved.

There may be an issue with the Instagram access token that you are using. Your server might also be unable to connect to Instagram at this time.

Error: No posts found.

Make sure this account has posts available on instagram.com.

Click here to troubleshoot

Människorna

Vänsterförbundets fullmäktigegrupp i Helsingfors består av tio ordinarie ledamöter och tio ersättare. Alla erfarna stadspolitiker. Läs mer om oss.

Ledamöterna ›

Aktuellt

Vi arbetar för att Helsingfors ska vara bra för alla, inte bara ett fåtal. Läs fler nyheter om vår konkreta åtgärder och våra färskaste politiska utspel.

Aktuellt ›

Våra mål

Helsingfors är helsingforsarnas stad. Därför är det viktigt att sörja för invånarnas välfärd på samhällets alla områden. Läs mer om våra mål.

Våra mål ›