Vänstern i Helsingfors

Vänsterförbundet är ett modernt rödgrönt arbetarparti. Vårt fokus ligger på människors och miljöns välfärd. Vänsterförbundets fullmäktigegrupp i Helsingfors arbetar för ett rättvist Helsingfors. För alla.

Vi bygger en huvudstad där varje barn har tillgång till högkvalitativ småbarnspedagogik och grundskola, där varje människa får snabbt läkarvård och där varje invånare har lika möjlighet till rimligt prissatt boende. Vi vill, att varje människa har möjlighet till tillräcklig utkomst, täckande biblioteksservice, värdig vård och ren miljö. I vårt Helsingfors lämnas ingen ensam i en besvärlig livssituation. Vårt mål är enkelt: att göra Helsingfors till ett allt bättre ställe att leva och bo. För alla. Inte bara de få.

— Månadens ledamot

Jag anser att Helsingfors i synnerhet behöver en stad där alla har en möjlighet att förverkliga sina idéer och intuitioner och där staden hjälper till därmed.

Wallu Valpio

Aktuellt

januari 22, 2020 | Yleinen

Lukuhaaste 2020

december 13, 2019 | Kaupunginvaltuusto

19 asiaa, jotka saimme aikaan vuonna 2019

december 4, 2019 | Tiedotteet

Sosialidemokraattien Heinäluoma ja vasemmistoliiton Vuorjoki: Terveysaseman ulkoistaminen on lyhytnäköistä ja riskialtista

This error message is only visible to WordPress admins

Error: API requests are being delayed for this account. New posts will not be retrieved.

There may be an issue with the Instagram Access Token that you are using. Your server might also be unable to connect to Instagram at this time.

Error: No posts found.

Make sure this account has posts available on instagram.com.

Människorna

Vänsterförbundets fullmäktigegrupp i Helsingfors består av tio ordinarie ledamöter och tio ersättare. Alla erfarna stadspolitiker. Läs mer om oss.

Ledamöterna ›

Aktuellt

Vi arbetar för att Helsingfors ska vara bra för alla, inte bara ett fåtal. Läs fler nyheter om vår konkreta åtgärder och våra färskaste politiska utspel.

Aktuellt ›

Våra mål

Helsingfors är helsingforsarnas stad. Därför är det viktigt att sörja för invånarnas välfärd på samhällets alla områden. Läs mer om våra mål.

Våra mål ›