Ja näin sen on näyttävä konkreettisesti: Helsingin on oltava kaikille asukkailleen esteetön. Se pätee niin liikunta-, kuulo- ja näkörajoitteisiin ihmisiin kuin vaikkapa kielellisiin vähemmistöihin. Helsingin on oltava turvallinen kaikille myös esimerkiksi ihonväristä, seksuaalisesta suuntautumisesta tai sukupuolesta riippumatta. Esimerkiksi kaikissa kaupungin toimipisteissä tulee olla sukupuolineutraaleja wc-tiloja, jotta ne tarjoavat turvallisen tilan myös ihmisille, jotka eivät sukupuolitu yksiselitteisesti naisiksi tai miehiksi. Me emme halua, että yksikään lapsi tai aikuinen joutuu pidättelemään, koska pelkää joutuvansa selittelemään, että on varmasti oikeassa paikassa. Helsinki kuuluu kaikille, ei harvoille!

Me rakennamme pääkaupunkia, jossa kaupunkilaiset ovat yhdenvertaisia iästään, taustastaan, asuinalueestaan, tulotasostaan ja kotikielestään riippumatta. Meidän Helsingissämme ihmisoikeudet ovat jakamattomat, ja paperittomien, työttömien tai muuten muita heikommassa asemassa olevien henkilöiden hyvinvoinnista huolehditaan yhtä hyvin kuin yhteiskunnan vahvimmista. Me emme hyväksy syrjintää missään muodossa ja teemme aktiivisesti töitä sen kitkemiseksi yhteiskunnan kaikilta osa-alueilta.

Me haluamme Helsingin, jossa kaupunki huolehtii työntekijöidensä palkkatasa-arvosta ja työehdoista ja luo todelliset mahdollisuudet kaupunkilaisille vaikuttaa itseään ja elinympäristöään koskevaan päätöksentekoon. Me kuuntelemme kaupunkilaisia ja teemme Helsingistä yhdenvertaisen ja tasa-arvoisen kaupungin kaikille.