Vasemmistoliiton valtuustoryhmä ei hyväksy muutettua suunnitelmaa Lapinlahden sairaala-alueen varaamisesta NREP:ille

Vasemmistoliiton valtuustoryhmä päätti tänään, että ei hyväksy muutettua suunnitelmaa Lapinlahden sairaala-alueen varaamisesta NREP:ille.

Vasemmistoliiton valtuustoryhmän mielestä päivitetty suunnitelma ei ratkaise niitä ongelmia, joita NREP:in ehdotus pitää sisällään. Ryhmän mielestä suunnitelma veisi edelleen aluetta peruuttamattomasti sen kulttuurihistoriasta poikkeavaan suuntaan.

“Suunnitelmassa säilyy merkittävässä asemassa hotelli, jota ryhmä on kritisoinut aikaisemminkin. Hotellitoiminta ei ole lähtökohdiltaan kaikille kaupunkilaisille avointa”, valtuustoryhmän puheenjohtaja Anna Vuorjoki kommentoi.

Myös lisärakentamisen määrää ryhmä pitää liiallisena. On epäselvää, mahdollistaisiko kaupungin vähemmistöosakkuus kiinteistöyhtiössä aidosti alueelle sopivan avoimen toiminnan kuten kansalaisjärjestö- ja mielenterveystoiminnan.

Lapinlahden kevät -esitys heikentää edelleen oleellisesti Lapinlahden sairaalakokonaisuuden ja siihen kuuluvan puiston kulttuurihistoriallisia arvoja ja muuttaa alueen käytön luonnetta sille sopimattomalla tavalla. Hotellitoiminta sinetöi peruuttamattomasti alueen luonteen muutoksen kulttuurihistoriasta poikkeavaan suuntaan.

Lisätiedot:

Anna Vuorjoki, puh 050 337 0689

7 heinäkuun, 2020 | Tiedotteet

Tiedote: Vasemmistoliiton ryhmäjohtajat vaativat kovia toimia siivoojien olojen parantamiseksi ”Kuntien lopetettava sopimukset riistoyhtiöiden kanssa”

17 kesäkuun, 2020 | Uncategorized

Anna Vuorjoki ryhmäpuheessa budjetin lähetekeskustelussa: ”Ensi vuonna tarvitsemme elvyttävää talouspolitiikkaa”

27 toukokuun, 2020 | Uncategorized

Blogi: Touhulan voitontavoittelu kostautumassa perheille